BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Raná intervence u dětí s narušenou komunikační schopností (Early intervention of children with communication disorders). In Opatřilová, D.; Nováková, Z. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 209-225. ISBN 978-80-210-5880-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Raná intervence u dětí s narušenou komunikační schopností
Name in Czech Raná intervence u dětí s narušenou komunikační schopností
Name (in English) Early intervention of children with communication disorders
Authors BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením, p. 209-225, 17 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00063590
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5880-4
Keywords (in Czech) raná logopedická intervence; programy rané intervence; vývoj řeči; narušená komunikační schopnost; narušený vývoj řeči; opožděný vývoj řeči; dítě s identifikovatelným rizikem; potenciálně rizikové dítě; rizikové markery; komunikační strategie; Hanen program
Keywords in English early speech therapy intervention; programs of early intervention; speech development; communication disorders; disordered communication development; delayed speech development;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D., učo 6817. Changed: 27/3/2013 16:34.
Abstract
V současné době vystupuje do popředí důležitý požadavek přímého zaměření se na problematiku rané detekce opožděného či narušeného vývoje řeči u dětí s rizikem ve vývoji řeči. U této skupiny dětí je nevyhnutelné poskytovat logopedickou intervenci a věnovat se prevenci již v časných fázích vývoje. Raná intervence v logopedii je v celé řadě zemí realizována již více než třicet let. Raná intervence u dítěte s identifikovatelným či potenciálně identifikovatelným rizikem ve vývoji řeči musí být zaměřena na dítě i na celou rodinu.
Abstract (in English)
Nowadays is important to pay direct attention to early detection of delayed or disturbed speech development of the children with risk speech development. It is necessary to provide speech therapy intervention and prevention of early phases of the speech development. Speech therapy early intervention has been realised in many countries for more than thirty years. Speech therapy intervention of the risk child must be effectively directed to child and his family.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 24/7/2024 09:18