GRENAROVÁ, Renée. Specifika výuky čtení s porozuměním v počátečním vyučování ruštině u žáků se specifickými poruchami učení (Specifics of Reading Comprehension in the Initial Stage of Teaching Russian in Pupils with Specific Learning Disorders). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. 1st ed. Brno: Paido, 2012, p. 257-272. ISBN 978-80-7315-235-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Specifika výuky čtení s porozuměním v počátečním vyučování ruštině u žáků se specifickými poruchami učení
Name in Czech Specifika výuky čtení s porozuměním v počátečním vyučování ruštině u žáků se specifickými poruchami učení
Name (in English) Specifics of Reading Comprehension in the Initial Stage of Teaching Russian in Pupils with Specific Learning Disorders
Authors GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. p. 257-272, 16 pp. 2012.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00063598
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-235-2
Keywords (in Czech) vzdělávání; ruský jazyk; počáteční vyučování; specifické poruchy učení; výsledky výzkumu; integrace; inkluze; specifika výuky čtení; žáci
Keywords in English education; Russian language; initial stage of teaching; specific learning difficulties; results of a research; integration; inclusion; specific of reading comprehension; pupils
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 7/2/2013 22:30.
Abstract
V kapitole informujeme o výzkumném šetření, jež bylo uskutečněno v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání MSM 0021622443. Výzkumné šetření, realizované v akademickém roce 2011/201, analyzovalo specifikum výuky čtení s porozuměním v počátečním vyučování ruštině u žáků se specifickými poruchami učení.
Abstract (in English)
The chapter informs on experimental research that took place within the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education MSM 0021622443. The research carried out academic year 2011/2012 analysed specific of reading comprehension in the initial stage of teaching Russian in pupils with specific learning difficulties.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 18/9/2024 21:31