Detailed Information on Publication Record
2012
Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu
GULOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu
Name (in English)
Activisation of Socially Disadvantaged Groups in the Practice and Research in Education
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 225 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6030-2
Keywords (in Czech)
žák, sociální znevýhodnění, vzdělávání, škola, učitel, asistent pedagoga, doučování, studium, aktivizace, analýza, interpretace výzkumu, prostředí školy, výzkumná metoda, romský jazyk, romologie, předsudky, bariéry, rovné příležitosti
Keywords in English
pupil, social disadvantage, education, school, teacher, teacher assistant, tutoring, studying, activisation, analysis, research interpretation, school environment, research method, Romani language, Romani studies, prejudice, barriers, equal opportunities
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 9/4/2013 14:34, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Publikace se zaměřuje na oblast sociálně znevýhodněných skupin v kontextu pedagogické praxe, projektování a výzkumu. Zabývá se řadou oblastí vztahujícím se k žákům, k pedagogickým pracovníkům a k rodinám, které jsou postiženy sociálním znevýhodněním. Dalším tématem je prostředí školy a příprava budoucích pedagogů. Na základě realizace praktických aktivit a analýzy výzkumných šetření se snaží zefektivnit mechanismy, které podporují inkluzi a aktivizují sociálně znevýhodněné skupiny směrem ke vzdělávání.
In English
The paper is focused on the study of socially disadvantaged groups in the context of the practice, project development and research in education. It is concerned with a number of areas involving students, educators and families with a social disadvantage. Another topic it discusses is the school environment and teacher training. It aims to improve the effectiveness of mechanisms that foster inclusiveness and activise socially disadvantaged groups in education by means of practical activities and research analysis.
Links
CZ.1.07/1.2.00/08.0118, interní kód MU |
|