s 2012

Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence. Angola 2008 – 2012

GULOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence. Angola 2008 – 2012

Name in Czech

Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence. Angola 2008 – 2012

Name (in English)

The Analysis of the Environment of a Developing Society as a Basis for Educational Intervention ANGOLA 2008 - 2012

Authors

Edition

1. vyd. Brno, 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Analýza výzkumu rozvíjející se společnost děti animátoři pedagogové volného času studenti učitelé kvalitativní výzkum projekt zkušenosti praxe sociálně pedagogické aktivity vzdělávání

Keywords in English

Research analysis developing society children animators leisure-time educators students teachers qualitative research project experience practice social-pedagogical activities education

Tags

Reviewed
Změněno: 24/3/2013 22:29, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tým autorů se v publikaci snaží zachytit náročné prostředí rozvíjející se společnosti v africkém státu, v Angole, v provincii Bié, v Kuitu, kde po dobu několika let řešila rozvojový projekt Katedra sociální pedagogiky PdF MU. Publikace je rozdělena na dvě části, první tvoří zkušenosti a poznatky realizátorů, kteří zde působili jako pedagogičtí pracovníci a další část předkládá výsledky analýzy výzkumných šetření vztahující se k problematice života dětí, animátorů, ale i běžné populace v zemi, které se vzpamatovává po občanské válce a staletí trvající kolonizaci. Součástí je analýza výzkumu, který byl směřován k reflexím realizátorů projektu.

In English

The authors concern themselves with capturing the difficult environment of the developing society of the African country Angola, province Bié, town Kuito, where a developmental project has been brought into effect by the Department of Social Education of PdF MU over the course of several years. The publication is divided into two parts; the first consists of personal experience and observations of the project implementers who have been operating in the area as educators, and the other part presents the results of the analysis of research in the field of the life quality of children, animators and the population in general in the country that is recovering from a civil war and centuries of colonisation. The publication includes research analysis focused on the project implementers' reflections.

Links

MUNI/A/0072/2012, interní kód MU
Name: Podpora výsledků tvůrčí činnosti na Pedagogické fakultě (Acronym: ProRIV)
Investor: Masaryk University, Category A
MUNI/A/0881/2011, interní kód MU
Name: Sociálně znevýhodněné skupiny ve spektru výzkumných šetření (Acronym: SOZSKU)
Investor: Masaryk University, Category A