GULOVÁ, Lenka. Kompendium multikulturní výchovy (Compendium of Multicultural Lessons). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 209 pp. ISBN 978-80-210-6147-7. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Kompendium multikulturní výchovy |
Name (in English) | Compendium of Multicultural Lessons |
Authors | GULOVÁ, Lenka. |
Edition | 1. vyd. Brno, 209 pp. 2012. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks) |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-210-6147-7 |
Keywords (in Czech) | multikulturní výchova, škola, žáci, předsudky, aktivita, prožitek, učitel, prostředí, jinakost, tvořivost |
Keywords in English | multicultural education, school, pupils, prejudice, activity, experience, teacher, environment, diversity, creativity |
Tags | Munipress |
Changed by | Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 9/4/2013 14:42. |
Abstract |
---|
Publikace předkládá soubor multikulturních lekcí, které byly realizovány v mateřských, základních a středních školách v letech 2010 až 2012. Na tvorbě a realizaci lekcí se podíleli tvůrčím způsobem studenti Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Prostřednictvím multikulturních lekcí mohou učitelé otvírat závažná témata spojená s multikulturní výchovou a rozvíjet v žácích toleranci a empatii vůči jinakosti. |
Abstract (in English) |
---|
The paper presents a set of multicultural lessons that took place at kindergartens, primary and secondary schools in the years 2010 to 2012. The production and execution of the lessons involved a creative input from the students of the Faculty of Education of Masaryk University. The multicultural lessons enable teachers to open compelling issues connected to multicultural education and help students develop tolerance and empathy towards diversity. |
Links | |
---|---|
CZ.1.07/1.2.00/08.0118, interní kód MU | Name: Zvyšování studijních a profesních perspektiv dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí (Acronym: Integrace znevýhodněných skupin) |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, The raising of study and life prospects of children and youth form social disadvantaged environment, 1.2 Equal opportunities for children and pupils, including those with special educational needs |
PrintDisplayed: 8/9/2024 02:42