GULOVÁ, Lenka. Kompendium multikulturní výchovy (Compendium of Multicultural Lessons). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 209 pp. ISBN 978-80-210-6147-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kompendium multikulturní výchovy
Name (in English) Compendium of Multicultural Lessons
Authors GULOVÁ, Lenka.
Edition 1. vyd. Brno, 209 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6147-7
Keywords (in Czech) multikulturní výchova, škola, žáci, předsudky, aktivita, prožitek, učitel, prostředí, jinakost, tvořivost
Keywords in English multicultural education, school, pupils, prejudice, activity, experience, teacher, environment, diversity, creativity
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 9/4/2013 14:42.
Abstract
Publikace předkládá soubor multikulturních lekcí, které byly realizovány v mateřských, základních a středních školách v letech 2010 až 2012. Na tvorbě a realizaci lekcí se podíleli tvůrčím způsobem studenti Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Prostřednictvím multikulturních lekcí mohou učitelé otvírat závažná témata spojená s multikulturní výchovou a rozvíjet v žácích toleranci a empatii vůči jinakosti.
Abstract (in English)
The paper presents a set of multicultural lessons that took place at kindergartens, primary and secondary schools in the years 2010 to 2012. The production and execution of the lessons involved a creative input from the students of the Faculty of Education of Masaryk University. The multicultural lessons enable teachers to open compelling issues connected to multicultural education and help students develop tolerance and empathy towards diversity.
Links
CZ.1.07/1.2.00/08.0118, interní kód MUName: Zvyšování studijních a profesních perspektiv dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí (Acronym: Integrace znevýhodněných skupin)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, The raising of study and life prospects of children and youth form social disadvantaged environment, 1.2 Equal opportunities for children and pupils, including those with special educational needs
PrintDisplayed: 4/6/2024 00:12