GULOVÁ, Lenka. Multikulturní výchova jako přirozená součást vzdělávání. In Preissová Krejčí, A. - Cichá, M. Jinakost, předsudky, multikulturalismus: Možnosti a limity multikulturní výchovy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, s. 83-99. ISBN 978-80-244-3287-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Multikulturní výchova jako přirozená součást vzdělávání
Název anglicky Multicultural Education as an Intrinsic Part of Education
Autoři GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Olomouc, Jinakost, předsudky, multikulturalismus: Možnosti a limity multikulturní výchovy. od s. 83-99, 17 s. 2012.
Nakladatel Univerzita Palackého v Olomouci
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00063602
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-244-3287-8
UT WoS 000372209900004
Klíčová slova anglicky Multicultural education; diversity of school; environment; research analysis qualitative; research; strategy socially disadvantaged groups; students; teachers; prejudice
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 18. 3. 2019 12:05.
Anotace
Kapitola zpracovává téma multikulturní výchovy v kontextu teorie, praxe a výzkumu. Zabývá se multikulturní výchovou jako součástí vzdělávání pedagogických pracovníků, otevírá téma diverzity školního prostředí a zachycuje různé přístupy k multikulturní výchově, zejména v prostředí škol. Výzkumné šetření předkládá analýzu výzkumu, který mapoval předsudky studentů učitelských oborů a nabízí řešení, jak s předsudečností učitelů pracovat.
Anotace anglicky
The chapter discusses the topic of multicultural education in context with theory, application and research. It is concerned with multicultural education as a part of the training of teachers, addresses the issue of diversity of the school environment and unveils various approaches to multicultural education, especially at schools. The analysis examines research focused on the survey of prejudice of trainee teachers and suggests ways of coping with it.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 15. 6. 2024 01:17