Detailed Information on Publication Record
2012
Multikulturní výchova jako přirozená součást vzdělávání
GULOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Multikulturní výchova jako přirozená součást vzdělávání
Name (in English)
Multicultural Education as an Intrinsic Part of Education
Authors
GULOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Olomouc, Jinakost, předsudky, multikulturalismus: Možnosti a limity multikulturní výchovy. p. 83-99, 17 pp. 2012
Publisher
Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00063602
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-244-3287-8
UT WoS
000372209900004
Keywords in English
Multicultural education; diversity of school; environment; research analysis qualitative; research; strategy socially disadvantaged groups; students; teachers; prejudice
Tags
Reviewed
Změněno: 18/3/2019 12:05, Dana Nesnídalová
V originále
Kapitola zpracovává téma multikulturní výchovy v kontextu teorie, praxe a výzkumu. Zabývá se multikulturní výchovou jako součástí vzdělávání pedagogických pracovníků, otevírá téma diverzity školního prostředí a zachycuje různé přístupy k multikulturní výchově, zejména v prostředí škol. Výzkumné šetření předkládá analýzu výzkumu, který mapoval předsudky studentů učitelských oborů a nabízí řešení, jak s předsudečností učitelů pracovat.
In English
The chapter discusses the topic of multicultural education in context with theory, application and research. It is concerned with multicultural education as a part of the training of teachers, addresses the issue of diversity of the school environment and unveils various approaches to multicultural education, especially at schools. The analysis examines research focused on the survey of prejudice of trainee teachers and suggests ways of coping with it.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|