Rodičovské identifikace nadání dítěte a možnosti institucionální podpory při jejich rozhodování
STŘELEC, Stanislav. Rodičovské identifikace nadání dítěte a možnosti institucionální podpory při jejich rozhodování (Parents’ identifications of child’s gift and possibilities of institutional support during their decisions). 2012. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Rodičovské identifikace nadání dítěte a možnosti institucionální podpory při jejich rozhodování |
Name (in English) | Parents’ identifications of child’s gift and possibilities of institutional support during their decisions |
Authors | STŘELEC, Stanislav. |
Edition | 2012. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Conference abstract |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | výzkumné nálezy; nadané dítě; rodiče; identifikace nadání; postoje rodičů; institucionální podpora |
Keywords in English | research findings; gifted child; parents; identification of gift; parents’ attitudes; institutional support |
Changed by | Changed by: doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc., učo 211. Changed: 10/2/2013 15:18. |
Abstract |
---|
Rodiče patří k prvním činitelům, kteří se setkávají s netypickými projevy u svých nadaných dětí. Tento jev provázejí různé podoby rodičovských reakcí. Jaké způsoby kvalifikované institucionální podpory mohou rodiče v těchto situacích očekávat? Na tuto a další související otázky hledá odpověď náš příspěvek, který je součástí řešení Výzkumného záměru PdF MU Brno MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. |
Abstract (in English) |
---|
Parents are considered to be first factors which meet with atypical manifestations by their gifted children. This occurence is accompanied by various kinds of parents’ responses. What kinds of qualified institutional support can parents expect in such situations? The answer to this and subsequent questions can be found in our paper, which is a part of Faculty of Education’s Research Intent MSM0021622443 Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 24/7/2024 12:27