BARTOŇOVÁ, Miroslava. Inclusion of pupils with mild mental disabilities – research. In Procházková, Lucie a Karel Pančocha et al. Towards Inclusive Society through Education and Support. Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft. Brno: Masarykova univerzita. s. 127-135. ISBN 978-80-210-6107-1. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inclusion of pupils with mild mental disabilities – research
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Procházková, Lucie a Karel Pančocha et al. Towards Inclusive Society through Education and Support. Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft. od s. 127-135, 9 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00063664
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6107-1
Klíčová slova anglicky education; inclusion; pedagogue; pupil with mild mental disability; quantitative research; qualitative research; questionnaire; schooling environment; family
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová, učo 274511. Změněno: 11. 2. 2013 11:02.
Anotace
Education and social inclusion of pupils with mild mental disabilities into the schooling environment is affected by many factors. Especially it is necessary to have in mind the pupils' own and different personalities and that education require theoretical knowledge and practical experiences. The chapter shows two researches aiming on analysis of inclusive education of pupils with mild mental disabilities. The main goal of the research was to describe factors and supporting measures affecting the inclusion process of pupils with mild mental disabilities in basic schools in the Czech Republic. The chapter presents partial parts of the research oriented on educational indicators and view of the pedagogue on pupil with mild mental disabilities in inclusive education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 05:50