Detailed Information on Publication Record
2012
Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy
BLAŽKOVÁ, RůženaBasic information
Original name
Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy
Name in Czech
Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy
Name (in English)
Learning difficulties inmathematics and improve possibility
Authors
BLAŽKOVÁ, Růžena
Edition
Tři dny s matematikou pro učitele SOŠ a SOU, 2012
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
poruchy učení; dyskalkulie; střední škola; výuka matematiky
Keywords in English
disabilities; dyscalculia; secondary school; education of mathematics
Změněno: 11/2/2013 14:45, RNDr. Růžena Blažková, CSc.
V originále
Problémy žáků střední školy v matematice se projevují jednak v samotných výpočtech, jednak v aplikacích a v řešení úloh. Uvádíme ukázky reedukačních cvičení.
In English
Students with learning disabilities have dificulty with mathematisc computation and problem solving. dyscalculia can be qunatitative, where is a deficit conting and calculating, qualitative which is a dificulty in the conceptualizing of math process, and intermediate, which is the inability to work which numbers and symbols.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|