p 2012

Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy

BLAŽKOVÁ, Růžena

Basic information

Original name

Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy

Name in Czech

Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy

Name (in English)

Learning difficulties inmathematics and improve possibility

Authors

BLAŽKOVÁ, Růžena

Edition

Tři dny s matematikou pro učitele SOŠ a SOU, 2012

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

poruchy učení; dyskalkulie; střední škola; výuka matematiky

Keywords in English

disabilities; dyscalculia; secondary school; education of mathematics
Změněno: 11/2/2013 14:45, RNDr. Růžena Blažková, CSc.

Abstract

V originále

Problémy žáků střední školy v matematice se projevují jednak v samotných výpočtech, jednak v aplikacích a v řešení úloh. Uvádíme ukázky reedukačních cvičení.

In English

Students with learning disabilities have dificulty with mathematisc computation and problem solving. dyscalculia can be qunatitative, where is a deficit conting and calculating, qualitative which is a dificulty in the conceptualizing of math process, and intermediate, which is the inability to work which numbers and symbols.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education