GRENAROVÁ, Renée. Interaktivnyje metody obučenija učenikov ne tolko so specifičeskimi trudnostami russkojazyčnomu obščeniju (Interactive Methods of Teaching Pupils not only with Specific Difficulties Russian Language Communication). Człowiek. Świadomość. Komunikacja, Internet. Varšava: Uniwersytet Warszawski, vol. 2012, 5.2012, p. 423-428. ISSN 0239-3506. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Interaktivnyje metody obučenija učenikov ne tolko so specifičeskimi trudnostami russkojazyčnomu obščeniju
Name in Czech Interaktivní metody ve výuce žáků nejen se specifickými poruchami v ruskojazyčné komunikaci
Name (in English) Interactive Methods of Teaching Pupils not only with Specific Difficulties Russian Language Communication
Authors GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Człowiek. Świadomość. Komunikacja, Internet, Varšava, Uniwersytet Warszawski, 2012, 0239-3506.
Other information
Original language Russian
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00063711
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) interaktivní metody; výuka; žáci; specifické poruchy; ruský jazyk; komunikace
Keywords in English interactive methods; teaching; pupils; specific difficulties; Russian language; communication
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 11/2/2013 21:34.
Abstract
Statja predstavlajet resultaty issledovanij upotreblenija interaktivnych metodov obučenija učenikov ne tolko so specifičeskimi trudnostami russkojazyčnomu obščeniju. Snačala rassmatrivajutsa teoretičeskije voprosy, zatem metodologičeskije šagi, kak polzovatsa interativnymi metodami v kommunikaciji i obučeniji russkomu jazyku.
Abstract (in Czech)
Článek prezentuje výsledky výzkumu využití interaktivních metod ve výuce žáků nejen se specifickými poruchami v ruskojazyčné komunikaci. Nejprve je traktována teoretická problematika tématu, poté metodické kroky, jak s interaktivními metodami pracovat ve výuce komunikace v ruském jazyce.
Abstract (in English)
The article present results of use of research of interactive methods of teaching pupils not only with specific difficulties Russian language communication. Several approaches are discussed, namely the survey of theoretical principles underlying the topic, methodological steps that are to be taken when working with the interaktive methods in teaching of Russian language communication.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 18/4/2024 18:29