VICAIRE, Béatrice Laurence. Activités ludiques en classe de français. In Approches non formelles en classe de FLE. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Activités ludiques en classe de français
Název česky Herní aktivity ve výuce francouzského jazyka
Název anglicky Plays and games during French lessons
Autoři VICAIRE, Béatrice Laurence.
Vydání Approches non formelles en classe de FLE, 2012.
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky hra ; hrát si ; francouzština ; jazyková třída ; pozornost ; pamět ; komunikace ; komiks
Klíčová slova anglicky game; play; French language; memory; attention; communication; comics
Změnil Změnila: Mgr. Monika Šinková, Ph.D., učo 146832. Změněno: 1. 2. 2014 03:47.
Anotace
Reconnaissant lui aussi au jeu des valeurs hautement formatrices, le grand humaniste pédagogue Comenius suggérait déjà son utilisation dans l’apprentissage. Le jeu en effet, outre le fait d’être synonyme de plaisir et de rire, détendant ainsi l’atmosphère, favorise la spontanéité, la créativité, la communication et plaçant parfois le joueur dans des situations insolites, l’invite à trouver de nouvelles voies en l’encourageant à puiser en lui-même. Les activités proposées invitent ainsi à jouer avec « son » français debout, assis, seul ou ensemble, voire les yeux fermés… Présentation de quelques jeux pour développer ses compétences linguistiques, améliorer l’attention tout autant que la mémorisation, complétés par quelques idées à exploiter à l’aide de bandes dessinées.
Anotace česky
Sám velký učitel národů Komenský doporučoval, aby si děti ve výuce hrály, protože ve hře se nacházejí vysoce výchovné hodnoty. Kromě potěšení a smíchu uvolňující atmosféru hra navozuje spontánnost, tvořivost a uvolňuje komunikaci. Navíc se žáci při hře nacházejí v neznámých situacích a musejí hledat sami v sobě nové způsoby, které je dovedou k vítězství. Účelem uvedených herních aktivit, jež se odehrávají vstoje či vsedě, individuálně nebo v kolektivu, ba i se zavřenýma očima, je rozvíjet nejen řečové dovednosti, ale i pozornost. Jako doplňující cvičení slouží i několik komiksů.
Anotace anglicky
The Great teacher Comenius himself uses to play with his pupils during a lesson because playing means not only pleasure and joy but also helps to create a good atmosphere, promoting spontaneity and imagination, “forcing” sometimes the player to find by himself a solution. The described activities can be played as well in a standing or sitting position, alone, together or with closed eyes. Those games develop language skills, attention and memory. In addition, you will find some ideas with French and Belgian comics.
VytisknoutZobrazeno: 30. 6. 2022 15:12