J 2012

Doučování romských dětí z pohledu studentů Masarykovy univerzity

ŠTĚPAŘOVÁ, Ema

Basic information

Original name

Doučování romských dětí z pohledu studentů Masarykovy univerzity

Name (in English)

Tutoring Roma children from the perspective of students of Masaryk University

Authors

ŠTĚPAŘOVÁ, Ema

Edition

Prevence, Praha, Život bez závislostí, Coolish Press, 2012, 1214-8717

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

vzdělávání; doučování; romský žák; romská rodina

Keywords in English

education; tutoring; student Roma; Romani family
Změněno: 24/2/2013 19:14, Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D.

Abstract

V originále

Text popisuje doučování romských dětí a je zajímavou ukázkou z praxe, která může nabídnout další alternativu k otázce vzdělávání romských dětí. Projekt Domácí učitel je inspirující a přínosný pro obě strany dyadického setkání dvou lidí. V článku jsou zaznamenány i výpovědi informantů - doučovatelů, vzniklé v rámci několika výzumných šetření zaměřených na evaluaci projektu.

In English

The text describes the tutoring of Roma children and is an interesting example of a practice that can offer another alternative to the question of the education of Roma children. Project Home is an inspiring teacher and beneficial for both parties dyadic encounter between two people. The article noted the testimony of informants - doučovatelů, resulting in several výzumných investigation focused on the evaluation of the project.

Links

CZ.1.07/1.2.00/08.0118, interní kód MU
Name: Zvyšování studijních a profesních perspektiv dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí (Acronym: Integrace znevýhodněných skupin)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, The raising of study and life prospects of children and youth form social disadvantaged environment, 1.2 Equal opportunities for children and pupils, including those with special educational needs