ŠTĚPAŘOVÁ, Ema. Doučování romských dětí z pohledu studentů Masarykovy univerzity (Tutoring Roma children from the perspective of students of Masaryk University). Prevence. Praha: Život bez závislostí, Coolish Press, 2012, roč. 9, č. 6, p. 15 - 18. ISSN 1214-8717.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Doučování romských dětí z pohledu studentů Masarykovy univerzity
Name (in English) Tutoring Roma children from the perspective of students of Masaryk University
Authors ŠTĚPAŘOVÁ, Ema.
Edition Prevence, Praha, Život bez závislostí, Coolish Press, 2012, 1214-8717.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) vzdělávání; doučování; romský žák; romská rodina
Keywords in English education; tutoring; student Roma; Romani family
Changed by Changed by: Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D., učo 14754. Changed: 24/2/2013 19:14.
Abstract
Text popisuje doučování romských dětí a je zajímavou ukázkou z praxe, která může nabídnout další alternativu k otázce vzdělávání romských dětí. Projekt Domácí učitel je inspirující a přínosný pro obě strany dyadického setkání dvou lidí. V článku jsou zaznamenány i výpovědi informantů - doučovatelů, vzniklé v rámci několika výzumných šetření zaměřených na evaluaci projektu.
Abstract (in English)
The text describes the tutoring of Roma children and is an interesting example of a practice that can offer another alternative to the question of the education of Roma children. Project Home is an inspiring teacher and beneficial for both parties dyadic encounter between two people. The article noted the testimony of informants - doučovatelů, resulting in several výzumných investigation focused on the evaluation of the project.
Links
CZ.1.07/1.2.00/08.0118, interní kód MUName: Zvyšování studijních a profesních perspektiv dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí (Acronym: Integrace znevýhodněných skupin)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, The raising of study and life prospects of children and youth form social disadvantaged environment, 1.2 Equal opportunities for children and pupils, including those with special educational needs
PrintDisplayed: 27/4/2024 07:03