J 2012

Connectivism in Science and Technology Education with Emphasis on International Cooperation

TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA

Basic information

Original name

Connectivism in Science and Technology Education with Emphasis on International Cooperation

Name in Czech

Konektivismus v přírodovědném a technickém vzdělávání se zaměřením na mezinárodní spolupráci

Authors

TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Journal of Social Sciences, USA, New York, Science Publications, 2012, 1549-3652

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00063767

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

konektivismus; kooperativní akční výzkum podporovaný ICT; mezinárodní spolupráce; přírodovědné a technické vzdělávání

Keywords in English

connectivism; cooperative action research based on ICT; international cooperation; science and technology education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2017 08:44, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

The study presents design-based research results of the connectivistic influence on science and technology education with the emphasis on an international cooperation among teachers and students from different countries. This study presents a research which is focussed on the following issues and outcomes: identification of connectivistic factors and their influence on science and technology education; creation of connectivistic educational methods; implementation of connectivistic educational methods into teaching/learning and teachers training.

In Czech

Studie prezentuje výsledky design-based výzkumu konektivistického vlivu na přírodovědné a technické vzdělávání se zaměřením na mezinárodní spolupráci mezi učiteli a studenty z různých zemí. Tato studie prezentuje výzkum, který je zaměřen na tyto výzkumné otázky a výstupy: identifikace konektivistických faktorů a jejich vliv na přírodovědné a technické vzdělávání; tvorba konektivistických výukových metod; implementace výukových metod do výuky a učitelské přípravy.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education