TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA. Connectivism in Science and Technology Education with Emphasis on International Cooperation. Journal of Social Sciences. USA, New York: Science Publications, 2012, vol. 8, No 4, p. 490-496. ISSN 1549-3652. Available from: https://dx.doi.org/10.3844/jssp.2012.490.496.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Connectivism in Science and Technology Education with Emphasis on International Cooperation
Name in Czech Konektivismus v přírodovědném a technickém vzdělávání se zaměřením na mezinárodní spolupráci
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Journal of Social Sciences, USA, New York, Science Publications, 2012, 1549-3652.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00063767
Organization unit Faculty of Education
Doi http://dx.doi.org/10.3844/jssp.2012.490.496
Keywords (in Czech) konektivismus; kooperativní akční výzkum podporovaný ICT; mezinárodní spolupráce; přírodovědné a technické vzdělávání
Keywords in English connectivism; cooperative action research based on ICT; international cooperation; science and technology education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 27/2/2017 08:44.
Abstract
The study presents design-based research results of the connectivistic influence on science and technology education with the emphasis on an international cooperation among teachers and students from different countries. This study presents a research which is focussed on the following issues and outcomes: identification of connectivistic factors and their influence on science and technology education; creation of connectivistic educational methods; implementation of connectivistic educational methods into teaching/learning and teachers training.
Abstract (in Czech)
Studie prezentuje výsledky design-based výzkumu konektivistického vlivu na přírodovědné a technické vzdělávání se zaměřením na mezinárodní spolupráci mezi učiteli a studenty z různých zemí. Tato studie prezentuje výzkum, který je zaměřen na tyto výzkumné otázky a výstupy: identifikace konektivistických faktorů a jejich vliv na přírodovědné a technické vzdělávání; tvorba konektivistických výukových metod; implementace výukových metod do výuky a učitelské přípravy.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 9/10/2024 03:17