VÍTKOVÁ, Marie. Teoretická východiska speciální pedagogiky. In Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 11-19. ISBN 978-80-210-6044-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teoretická východiska speciální pedagogiky
Název česky Teoretická východiska speciální pedagogiky
Název anglicky Theoretical Bases of Special Education
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs, od s. 11-19, 9 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00063780
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6044-9
Klíčová slova česky speciální pedagogika; klasifikace; ICF; speciálněpedagogické metody; osoby se speciálními vzdělávacími potřebami; integrace; inkluze
Klíčová slova anglicky special education; classification; ICF; special educational methods; people with special educational needs; integration; inclusion
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 24. 2. 2013 10:12.
Anotace
V kapitole je definováno pojetí oboru speciální pedagogika, je uvedena klasifikace speciální pedagogiky a její vývoj směrem k integraci a inkluzi jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami do společnosti. Závěrem je analyzována koncepce vzdělávání speciálních pedagogů a je uvedena charakteristika výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, realizovaného na Pedagogické fakultě MU v letech 2007-2013.
Anotace anglicky
The chapter defines the concept of special education, describes the classification of special education and its development towards integration and inclusion of people with special educational needs into society. Finally, the concept of teaching special education for teachers is presented as well as an overview of the research project Special Needs of Pupils in Context of the Framework Educational Programme for Basic education, realized by Faculty of Education at Masaryk University in the years 2007-2013.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 13:06