PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Diagnostika ve speciální pedagogice v období předškolního věku (Special Education Assessment in the Preschool Age). In Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 43-74. ISBN 978-80-210-6044-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Diagnostika ve speciální pedagogice v období předškolního věku
Name in Czech Diagnostika ve speciální pedagogice v období předškolního věku
Name (in English) Special Education Assessment in the Preschool Age
Authors PŘINOSILOVÁ, Dagmar.
Edition první. Brno, Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs, p. 43-74, 32 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6044-9
Keywords (in Czech) lékařská; psychologická; speciálněpedagogická; sociální diagnostika; diagnóza; diagnostika jednotlivých oblastí vývoje; vyšetření prostředí; klinické metody; testové metody; školní zralost; připravenost pro školu
Keywords in English medical; psychological; special education; social diagnostics; diagnosis; diagnostics of individual developmental areas; environment examination; clinical methods; testing methods; school maturity; school readiness
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D., učo 205. Changed: 20/3/2013 16:38.
Abstract
Kapitola přináší komplexní pohled na problematiku diagnostiky ve speciální pedagogice v období předškolního věku včetně diagnostiky školní zralosti a připravenosti u dětí se základními typy zdravotního postižení. Součástí kapitoly je souhrn hlavních úkolů diagnostiky v tomto vývojovém období a přehled nejčastěji využívaných metod se zřetelem na sledované oblasti vývoje dítěte.
Abstract (in English)
This chapter provides a complex perspective on the problems of diagnostics in the field of special education within the preschool age period, including school maturity diagnostics and school readiness in children with the basic types of health impairment. Also included in this chapter is an overview of elementary objectives of diagnostics in this developmental period and an overview of the most commonly used methods with regard to the examined areas of childs development
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/7/2024 10:53