Detailed Information on Publication Record
2012
Specifika přístupu k dětem s narušenou komunikační schopností
BYTEŠNÍKOVÁ, IlonaBasic information
Original name
Specifika přístupu k dětem s narušenou komunikační schopností
Name in Czech
Specifika přístupu k dětem s narušenou komunikační schopností
Name (in English)
Approaches to Children with Impaired Communication Abilities
Authors
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs, p. 111-130, 20 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00063786
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6044-9
Keywords (in Czech)
řeč; vývoj řeči; komunikace; komunikační kompetence; narušená komunikační schopnost; dítě s narušenou komunikační schopností; logopedická intervence
Keywords in English
speech; speech development; communication; communication competencies; impaired communication abilities; child with impaired communication abilities; speech therapy
Tags
Reviewed
Změněno: 25/2/2013 00:31, doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
V originále
Kapitola pojednává o problematice deficitů v oblasti komunikační schopnosti u dětí předškolního věku. Jsou zde vymezeny nejčastější druhy narušené komunikační schopnosti, které se vyskytují u dětí v předškolním věku a doporučené přístupy k dětem s jednotlivými typy narušené komunikační schopnosti ze stran pedagogů v mateřských školách, speciálních pedagogů a rodičů. Pro ucelenost dané problematiky jsou u některých druhů narušené komunikační schopnosti prezentovány konkrétní příklady z praxe. V závěru je uvedena analýza komunikačních schopností dětí u zápisu do první třídy základní školy.
In English
This chapter presents the topic of communication disorders of pre-school children. The chapter defines the most common types of impaired communication abilities and recommends approaches of teachers, special needs teachers and parents towards pre-school children with particular types of impaired communication. Several case studies are presented for illustration. Finally, the chapter offers an analysis of communication competencies at entering primary school.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|