BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Specifika přístupu k dětem s narušenou komunikační schopností (Approaches to Children with Impaired Communication Abilities). In Bartoňová, M.; Bytešníková, I. et al. Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 111-130. ISBN 978-80-210-6044-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Specifika přístupu k dětem s narušenou komunikační schopností
Name in Czech Specifika přístupu k dětem s narušenou komunikační schopností
Name (in English) Approaches to Children with Impaired Communication Abilities
Authors BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs, p. 111-130, 20 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00063786
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6044-9
Keywords (in Czech) řeč; vývoj řeči; komunikace; komunikační kompetence; narušená komunikační schopnost; dítě s narušenou komunikační schopností; logopedická intervence
Keywords in English speech; speech development; communication; communication competencies; impaired communication abilities; child with impaired communication abilities; speech therapy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D., učo 6817. Changed: 25/2/2013 00:31.
Abstract
Kapitola pojednává o problematice deficitů v oblasti komunikační schopnosti u dětí předškolního věku. Jsou zde vymezeny nejčastější druhy narušené komunikační schopnosti, které se vyskytují u dětí v předškolním věku a doporučené přístupy k dětem s jednotlivými typy narušené komunikační schopnosti ze stran pedagogů v mateřských školách, speciálních pedagogů a rodičů. Pro ucelenost dané problematiky jsou u některých druhů narušené komunikační schopnosti prezentovány konkrétní příklady z praxe. V závěru je uvedena analýza komunikačních schopností dětí u zápisu do první třídy základní školy.
Abstract (in English)
This chapter presents the topic of communication disorders of pre-school children. The chapter defines the most common types of impaired communication abilities and recommends approaches of teachers, special needs teachers and parents towards pre-school children with particular types of impaired communication. Several case studies are presented for illustration. Finally, the chapter offers an analysis of communication competencies at entering primary school.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/9/2024 09:33