VÍTKOVÁ, Marie. Specifika přístupu k dětem s tělesným postižením a souběžným postižením více vadami. In Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 181-197. ISBN 978-80-210-6044-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specifika přístupu k dětem s tělesným postižením a souběžným postižením více vadami
Název česky Specifika přístupu k dětem s tělesným postižením a souběžným postižením více vadami
Název anglicky Approaches to Children with Physical Disabilities and Multiple Disabilities
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs, od s. 181-197, 17 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00063788
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6044-9
Klíčová slova česky dítě s tělesným postižením; dítě s kombinovaným postižením; mozková obrna; předškolní vzdělávání, mateřská škola
Klíčová slova anglicky child with physical disability; child with multiple disabilities; cerebral palsy; preschool education; nursery school
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 20. 3. 2013 11:30.
Anotace
V kapitole jsou charakterizovány zvláštnosti psychického vývoje dětí v souvislosti s poruchou centrální nervové soustavy, např. děti s mozkovou obrnou, která patří k nejčastěji zastoupeným u dětí s tělesným a kombinovaným postižením v dětském věku. Pozornost je věnována dětem po jejich nástupu do mateřské školy, jejich vzdělávání a speciálně pedagogické podpoře. V závěru jsou uvedeny dvě kazuistiky dětí z mateřské školy speciální, které byly zpracovány v rámci kvalitativního výzkumného šetření.
Anotace anglicky
The chapter focuses on specific aspects of mental development of children in connection to central nervous system disorders, i. e. children with cerebral palsy who create the most frequent category among children with physical and multiple disabilities. We pay attention namely to the period after the commencement of pre-school education, their education and special needs support. In the end of the chapter we offer two case studies of children in special nursery school,have been processed in a qualitative research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 14:25