k 2012

Práce s nadanými žáky na školách v ČR

ŠŤÁVA, Jan

Základní údaje

Originální název

Práce s nadanými žáky na školách v ČR

Název česky

Práce s nadanými žáky na školách v ČR

Název anglicky

Training teachers to motivate students in the PROFILES project

Autoři

ŠŤÁVA, Jan

Vydání

Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách, 2012

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5884-2

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2013 10:41, PaedDr. Jan Šťáva, CSc.

Anotace

V originále

Motivace žáků i učitelů je jedním ze základních předpokladů úspěšného vzdělávání. V případě přírodovědného, technického a matematického vzdělávání je aktuálně motivace žáků významným prostředkem obnovy zájmu o tyto disciplíny. Pedagogicko-psychologické výzkumy potvrzují tento význam motivace. Cílem evropského projektu PROFILES je ověření významu motivace a zejména příprava přírodovědných učitelů na efektivní motivování žáků. Efektivní motivování žáků je realizováno prostřednictvím badatelsky orientované výuky (IBSE). Studie prezentuje první výsledky výzkumu motivování s využitím metody Delphi studie. Systém přípravy přírodovědných učitelů na využití IBSE je doložen konkrétním příkladem.

Anglicky

Motivation of students and teachers is one of the basic prerequisites of a successful education. In the case of science, technology and mathematics education is motivating of students currently the most important instrument of renewal of interest in these disciplines. Educational and psychological research confirms the importance of motivation. The aim of the European project PROFILES is to verify importance of motivation and especially to prepare science teachers for effective motivating of students. Effective motivating of students is realized through Inquire-Based Science Education (IBSE). The study presents the first research results of motivation using Delphi method. The system of training science teachers to use IBSE is complemented by a concrete example.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání