J 2012

How to motivate science teachers to use science experiments

TRNA, Josef

Basic information

Original name

How to motivate science teachers to use science experiments

Name in Czech

Jak motivovat učitele k používání přírodovědných experimentů

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics, Florida, USA, International Institute of Informatics and Systemics, 2012, 1690-4524

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00063819

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

experimenty; motivace; přírodovědné vzdělávání; příprava učitelů; učitelské profesní dovednosti.

Keywords in English

experiments; motivation; science education; teachers’ training; teachers’ professional skills.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 1/3/2013 22:11, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

This study describes the science teachers’ professional competence to implement science experiments in science education. Used research method is design-based research. The important research result is that an important motivational tool for science teachers is the creation of simple experiments.

In Czech

Studie popisuje přírodovědné učitelské profesní kompetence v přírodovědném vzdělávání. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. Zásadním výstupem výzkumu je skutečnost, že významným motivačním faktorem je tvorba jednoduchého experimentu.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education