Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1087216, author = {Janík, Tomáš and Lokajíčková, Veronika and Janko, Tomáš}, article_number = {3}, keywords = {classroom management; clarity; structure; coherence; cognitive activation; supportive learning climate; instructional quality; pacing; learning task; time on task; instruction; research}, language = {cze}, issn = {1802-4637}, journal = {Orbis Scholae}, title = {Komponenty a charakteristiky zakládající kvalitu výuky: přehled výzkumných zjištění}, volume = {6}, year = {2012} }
TY - JOUR ID - 1087216 AU - Janík, Tomáš - Lokajíčková, Veronika - Janko, Tomáš PY - 2012 TI - Komponenty a charakteristiky zakládající kvalitu výuky: přehled výzkumných zjištění JF - Orbis Scholae VL - 6 IS - 3 SP - 27-55 EP - 27-55 SN - 18024637 KW - classroom management KW - clarity KW - structure KW - coherence KW - cognitive activation KW - supportive learning climate KW - instructional quality KW - pacing KW - learning task KW - time on task KW - instruction KW - research N2 - Přehledová studie zpřístupňuje poznatky o komponentách a charakteristikách výuky, které byly v pedagogicko-psychologických a didaktických výzkumech shledány jako relevantní pro kvalitu výuky. Studie je výsledkem teoretického výzkumu (modelování kvality) a je rozvržena do čtyř částí – postupně jsou rozebírány komponenty a charakteristiky výuky zakládající její kvalitu sdružené na základě věcné blízkosti do čtyř okruhů: (1) organizace a řízení třídy – využití času, přiměřené tempo (pacing), strukturovanost; (2) zprostředkování cílů a obsahů – jasnost, strukturovanost, soudržnost, (3) učební úlohy – kognitivní aktivizace, (4) podpůrné učební klima – konstruktivní práce s chybou, adaptivita výukových postupů. K jednotlivým komponentám a charakteristikám jsou ve studii prezentována relevantní výzkumná zjištění – průběžně se poukazuje na jejich didaktické souvislosti. ER -
JANÍK, Tomáš, Veronika LOKAJÍČKOVÁ a Tomáš JANKO. Komponenty a charakteristiky zakládající kvalitu výuky: přehled výzkumných zjištění. Online. \textit{Orbis Scholae}. 2012, roč.~6, č.~3, s.~27-55. ISSN~1802-4637. [citováno 2024-04-24]
|