MINAŘÍKOVÁ, Eva. Povaha profesního vidění u studentů učitelství anglického jazyka – teoretická východiska a metodologie výzkumu. In Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 131-147. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 31. ISBN 978-80-210-6132-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Povaha profesního vidění u studentů učitelství anglického jazyka – teoretická východiska a metodologie výzkumu
Název česky Povaha profesního vidění u studentů učitelství anglického jazyka – teoretická východiska a metodologie výzkumu
Název anglicky The nature of student teachers professional vision - theoretical background and research methodology
Autoři MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky, od s. 131-147, 17 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 31, 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00063847
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6132-3
Klíčová slova česky video v učitelském vzdělávání; e-learning; kvalitativní obsahová analýza
Klíčová slova anglicky video in teacher education; e-learning; qualitative content analysis
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D., učo 102818. Změněno: 1. 3. 2013 09:43.
Anotace
Tato kapitola si klade za cíl představit nástroj pro zkoumání profesního vidění učitelů, především pak jedné z jeho složek – uvažování založeného na znalostech. Profesní vidění odkazuje ke specifickému způsobu, jakým příslušníci určité profese „vidí“ situace související s jejich doménou (na rozdíl od příslušníků jiných profesí nebo laiků). Tato kapitola nejprve vymezuje profesní vidění a popisuje metodologie a výsledky studií, které tento koncept zkoumaly. Následně představuje námi navržený výzkumný nástroj pro zkoumání profesního vidění učitelů a výsledky jeho ověřování v rámci pilotního výzkumu. V závěru naznačíme směřování dalšího výzkumu i jeho význam pro pedagogickou teorii i praxi.
Anotace anglicky
This chapter aims to introduce the tool for investigationg teachers professional vision, specifically one of its components - knowledge-based reasoning. Professional vision represents the specific way in which members of a certain profession "see" the situations connected to their domain (as opposed to members of other professions or laics). This chapter first defines professional vision and describes the methodology and results of research studies that dealt with this issue. Then it introduces our research instrument for investigating professional vision together with the results of its testing during the pilot study. Towards the end, we will suggest the prospect of future research and its significance for educational theory as well as practice.
Návaznosti
MUNI/A/0883/2011, interní kód MUNázev: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Akronym: SKOLA 2012)
Investor: Masarykova univerzita, Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 00:29