KLENKOVÁ, Jiřina. Raná péče u dětí s vrozenou vývojovou vadou - orofaciálním rozštěpem. In Dagmar Opatřilová, Zita Nováková et al. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. Early Support and Intervention for Children with Disabilities. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 227-247. ISBN 978-80-210-5880-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Raná péče u dětí s vrozenou vývojovou vadou - orofaciálním rozštěpem
Název anglicky Early Intervention for Children with Congenital Developmental Defect - Orofacial Cleft
Autoři KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. Early Support and Intervention for Children with Disabilities, od s. 227-247, 21 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00063911
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5880-4
Klíčová slova česky raná péče; vývojová vada; rozštěp rtu; rozštěp patra; orofaciální rozštěp; logopedická intervence
Klíčová slova anglicky early intervention; developmental defect; cleft lip; cleft palate; orofacial cleft; speech therapy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Změněno: 21. 3. 2013 18:17.
Anotace
V kapitole jsou analyzovány současné názory na problematiku orofaciálních rozštěpů a poskytování služeb rané péče dětem s touto vrozenou vývojovou vadou a jejich rodičům. V rámci výzkumu byla zpracována případová studie chlapce. Výzkum byl zaměřen na zajištění logopedické intervence v rámci interdisciplinárního týmu.
Anotace anglicky
This chapter provides analysis of current views on the issue of orofacial clefts and provision of early intrvention services for children with this congenital defect and also for their parents.The aim of the research was processing the case study of the boy. The research was focused ond the provision of speech therapy intervention within the interdisciplinary team.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 08:47