JIREČEK, Miroslav. K vývoji učebních plánů a osnov dějepisu v českých zemích v letech 1918-2012 (The development of history curriculum in Bohemia since 1918 until present). In Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 77-98. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 31. ISBN 978-80-210-6132-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name K vývoji učebních plánů a osnov dějepisu v českých zemích v letech 1918-2012
Name in Czech K vývoji učebních plánů a osnov dějepisu v českých zemích v letech 1918-2012
Name (in English) The development of history curriculum in Bohemia since 1918 until present
Authors JIREČEK, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky, p. 77-98, 22 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 31, 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00063927
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6132-3
Keywords (in Czech) dějepis; vývoj; učební osnovy; učební plány
Keywords in English history; development; curriculum
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D., učo 135695. Changed: 20/2/2013 09:55.
Abstract
Kapitola přibližuje vývoj učebních plánů a osnov dějepisu na školách odpovídajících dnešní základní škole v českých zemích v letech 1919-2012. Důraz je kladen zejména na popis vývoje pozice, cílů a obsahu zkoumaného vyučovacího předmětu.
Abstract (in English)
Chapter outlines prevailing tendencies in the development of History curricula at elementry schools in Bohemia since 1918 until present. Emphasis is placed primarily on the description of the development of the position, goals and content of the researched school subject.
Links
MUNI/A/0883/2011, interní kód MUName: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2012)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 27/8/2024 20:59