HORÁKOVÁ, Radka. Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením. In Potměšil, M. a kol. Psychosocální aspekty sluchového postižení. první. Brno: Masarykova univerzita. s. 155-173, 18 s. ISBN 978-80-210-5184-3. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením
Název česky Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením
Název anglicky Awareness of teachers about the integration process of pupils with hearing impairment
Autoři HORÁKOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Potměšil, M. a kol. Psychosocální aspekty sluchového postižení, od s. 155-173, 18 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00063959
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5184-3
Klíčová slova česky jedinec se sluchovým postižením; integrace; inkluze; běžná základní škola; komunikační kompetence; stupně sluchového postižení; informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením
Klíčová slova anglicky person with hearing impairment; integration; inclusion; common primary school; communication skills; degrees of hearing impairment; teachers awareness of integration of pupils with hearing impairment
Štítky common primary school, communication skills, degrees of hearing impairment, inclusion, integration, person with hearing impairment, teachers awareness of integration process of pupils with hearing impairment
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Radka Horáková, Ph.D., učo 22250. Změněno: 10. 4. 2013 21:52.
Anotace
Kapitolu lze chápat jako zprávu z provedeného dílčího výzkumného šetření, které bylo provedeno v rámci výzkumného záměru č. MSM0021622443. Cílem výzkumu bylo zaměřit se na výskyt narušené komunikační schopnosti a sluchového postižení u žáků běžných základních škol a analyzovat úroveň povědomí pedagogů o této problematice. V úvodní části textu je pojednáno o faktorech ovlivňujících úspěšnost integrace, jako je např. míra sluchového postižení. Mezi základní předpoklady úspěšné integrace jsou řazeny např. vysoká úroveň komunikačních kompetencí jedinců se sluchovým postižením a jejich schopnost se s tímto smyslovým postižením vyrovnat. V kapitole je uvedena interpretace výsledků dotazníkového šetření, které bylo zpracováno metodou univariační analýzy. Jednotlivé položky byly analyzovány, graficky znázorněny a okomentovány.
Anotace anglicky
This chapters can be understood as a concluding report from the executed partial research, which was conducted within a research project n. MSM0021622443. The aim was to focuse on occurence of disturbed communication skill and hearing impairment at the common elementary school pupils and analyzed an awareness of teachers about this issues. In the foreword the author is reflecting factors influencing achievement of integration - that means high level of communication skills of people with hearing impairment as a fundamental assumption for successful integration a well as an ability to come to terms with this handicap. In the chapter is introduced interpretation of results from questioner research, which was processed by univariation analysis method. Particular items were analysed, represented in charts and annotated.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 19:15