HORÁKOVÁ, Radka. Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením (Awareness of teachers about the integration process of pupils with hearing impairment). In Potměšil, M. a kol. Psychosocální aspekty sluchového postižení. první. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 155-173, 18 pp. ISBN 978-80-210-5184-3. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1088221, author = {Horáková, Radka}, address = {Brno}, booktitle = {Potměšil, M. a kol. Psychosocální aspekty sluchového postižení}, edition = {první}, keywords = {person with hearing impairment; integration; inclusion; common primary school; communication skills; degrees of hearing impairment; teachers awareness of integration of pupils with hearing impairment}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5184-3}, pages = {155-173}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením}, year = {2010} }
TY - CHAP ID - 1088221 AU - Horáková, Radka PY - 2010 TI - Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením VL - neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021051843 KW - person with hearing impairment KW - integration KW - inclusion KW - common primary school KW - communication skills KW - degrees of hearing impairment KW - teachers awareness of integration of pupils with hearing impairment N2 - Kapitolu lze chápat jako zprávu z provedeného dílčího výzkumného šetření, které bylo provedeno v rámci výzkumného záměru č. MSM0021622443. Cílem výzkumu bylo zaměřit se na výskyt narušené komunikační schopnosti a sluchového postižení u žáků běžných základních škol a analyzovat úroveň povědomí pedagogů o této problematice. V úvodní části textu je pojednáno o faktorech ovlivňujících úspěšnost integrace, jako je např. míra sluchového postižení. Mezi základní předpoklady úspěšné integrace jsou řazeny např. vysoká úroveň komunikačních kompetencí jedinců se sluchovým postižením a jejich schopnost se s tímto smyslovým postižením vyrovnat. V kapitole je uvedena interpretace výsledků dotazníkového šetření, které bylo zpracováno metodou univariační analýzy. Jednotlivé položky byly analyzovány, graficky znázorněny a okomentovány. ER -
HORÁKOVÁ, Radka. Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením (Awareness of teachers about the integration process of pupils with hearing impairment). In \textit{Potměšil, M. a kol. Psychosocální aspekty sluchového postižení}. první. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p.~155-173, 18 pp. ISBN~978-80-210-5184-3.
|