VÁŇA, Pavel. Interkulturalität und multilinguale literarische Werke als Basis für ein Konzept der Mehrsprachigkeit im DaF-Unterricht (Interculturality and multilingual literature teaching as a basis of a concept of mulltilingualism in the German as a foreign language classroom). Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Masarykova univerzita, 2012, vol. 2012, No 1, p. 51-61. ISSN 1803-4411.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Interkulturalität und multilinguale literarische Werke als Basis für ein Konzept der Mehrsprachigkeit im DaF-Unterricht
Name in Czech Interkulturalita a multilingvální literární díla jako východisko konceptu vícejazyčnosti ve výuce DaF
Name (in English) Interculturality and multilingual literature teaching as a basis of a concept of mulltilingualism in the German as a foreign language classroom
Authors VÁŇA, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, Brno, Masarykova univerzita, 2012, 1803-4411.
Other information
Original language German
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00064035
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English German literature; multilingual literature teaching; Intercultural communicative competence
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Pavel Váňa, Ph.D., učo 741. Changed: 5/4/2013 18:40.
Abstract
Dieser Artikel befasst sich mit dem Konzept eines mehrsprachlichen Literaturunterrichts. Der erste Teil ist der Forschung der Methodik des Literaturunterrichts mit mehrsprachlichem Akzent gewidmet, während der zweite Teil praktischen Umsetzung dieser Methoden behandelt, wobei ein deutsch-tschechischer Literaturworkshop vorgestellt wird.
Abstract (in Czech)
Článek se zabývá konceptem vícejazyčné výuky literatury. První část je věnována výzkumu metod literární výuky se zaměřením na vícejazyčnost, druhá část Pojednává o převedení těchto metod do výukové praxe na příkladu německo-českého literárního blokového semináře.
Abstract (in English)
This article would like to present a concept of a multilingual literature teaching. The first part gives attention to the research of methods of multilingual literature teaching, whereas the second part shows practical methods in reference to an international Czech and German literary workshop.
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:33