2012
The education of refugee pupils in the Czech Republic: the teacher´s perspective
VODIČKOVÁ, MartinaZákladní údaje
Originální název
The education of refugee pupils in the Czech Republic: the teacher´s perspective
Název česky
Vzdělávání dětí uprchlíků v České republice: pohled učitele
Autoři
Vydání
International Technology, Education and Development Conference, 2012
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Španělsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
uprchlík; integrace; migrace; inkluze; vzdělávání uprchlíků v ČR
Klíčová slova anglicky
refugee; integration; migration; inclusion; education of refugees in the Czech Republic
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 2. 4. 2013 19:02, Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
V originále
The target of this poster deals with the topic of education of the children who are asylum seekers living in the refugee camps ran by the Ministry of interior of Czech Republic. We would like to introduce to the professional community a specific target group in the current system of the immigration policy and education in the Czech Republic. We try to look at this problematic through the eyes of the teachers who work with these pupils every day in the primary schools. The study qualitatively analyzes the semi-structured interviews. Firstly we observe in detail the educational strategies, methods and forms that are used by teachers in the classroom, as well as we pay attention to the educational barriers and problems of the refugee pupils and finally we describe the specific educational needs of this target group. The target of our investigation was to introduce the education strategies of the teachers and to look closer onto the issue that still stands in our country as well as in the world on the edge of interest. The poster also includes some recommendations for working with this target group within the classroom.
Česky
Poster je věnován tématu edukace dětí, které jsou žadatelé o mezinárodní ochranu, žijících v uprchlických táborech Ministerstva vnitra ČR. Odborné veřejnosti chceme představit specifickou cílovou skupinu ve stávajícím systému imigrační a školské politiky v České republice. Na problematiku nahlížíme očima pedagogů, kteří s těmito žáky každodenně pracují na příslušné základní škole. Studie přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Podrobně sledujeme především edukační strategie, metody a formy, které jsou učiteli využívány ve výuce, dále sledujeme edukační bariéry a problémy žáků-uprchlíků a v neposlední řadě specifické vzdělávací potřeby této cílové skupiny. Cílem našeho šetření bylo přiblížit edukační strategie vyučujících a hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě zatím stojí na okraji zájmu. Poster obsahuje také případná doporučení pro práci s touto cílovou skupinou.
Návaznosti
CZ.1.07/2.3.00/09.0116, interní kód MU |
|