Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1088607, author = {Němec, Jiří}, address = {Brno}, booktitle = {Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie}, edition = {1. vyd.}, editor = {Jiří Němec (ed.)}, keywords = {research; education; socially disadvantaged pupils; Roma pupils; refugee children; educational strategies}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-224-6}, pages = {23-49}, publisher = {Paido}, title = {Edukace romských žáků - od reflexe reality k teorii vícečetných faktorů}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1088607 AU - Němec, Jiří PY - 2012 TI - Edukace romských žáků - od reflexe reality k teorii vícečetných faktorů VL - Sociálně pedagogický výzkum. PB - Paido CY - Brno SN - 9788073152246 KW - research KW - education KW - socially disadvantaged pupils KW - Roma pupils KW - refugee children KW - educational strategies N2 - Kapitola čerpá z výzkumů, které Jiří Němec realizoval se svým týmem v posledních několika letech. Na základě několika výzkumných sond se znovu z určitého meta nadhledu snaží o interpretaci získaných kvalitativních kategorií a vzájemně je provázat dle výzkumné strategie Strausse a Corbinové. Výsledkem je teorie vícečetných faktorů, která završuje několikaleté období intenzivního kvalitativního šetření s různými skupinami informátorů (učitelek přípravných tříd a prvního stupně, romských pedagogických asistentů, studentů – domácích učitelů apod.), a vysvětluje složitý proces edukace romských žáků a důvody jejich vzdělávacích problémů. Faktor je v této kapitole interpretován jako specifický činitel, který nabývá rozmanitého obsahu, ale též intenzity a polarity a ovlivňuje tak celý proces edukace a s ní spojenou další životní dráhu dítěte. ER -
NĚMEC, Jiří. Edukace romských žáků - od reflexe reality k teorii vícečetných faktorů. In Jiří Němec (ed.). \textit{Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie}. 1. vyd. Brno: Paido, 2012. s.~23-49. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN~978-80-7315-224-6.
|