C 2012

Vzdělávání žáků–cizinců, konkrétní příklad žadatelů o mezinárodní ochranu

VODIČKOVÁ, Martina and Monika TANNENBERGEROVÁ

Basic information

Original name

Vzdělávání žáků–cizinců, konkrétní příklad žadatelů o mezinárodní ochranu

Name in Czech

Vzdělávání žáků–cizinců, konkrétní příklad žadatelů o mezinárodní ochranu

Name (in English)

The migrants education, the concrete example of asylum seekers

Authors

VODIČKOVÁ, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Monika TANNENBERGEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogickém výzkumu a praxi, p. 47-54, 8 pp. Sociálněpedagogický výzkum, 2012

Publisher

Munipress

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00064039

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6030-2

Keywords (in Czech)

cizinec; vzdělávání; uprchlík; teoretická východiska inkluze; analýza vzdělávacích strategií

Keywords in English

migrant; education; refugee; theoretical resources of inclusion; analisys of educational strategies

Tags

Reviewed
Změněno: 8/4/2013 15:29, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Kapitola se věnuje tématu vzdělávání cizinců v České republice s ohledem na principy inkluze ve vzdělávání. Druhá část kapitoly se konkrétně věnuje dílčím výsledkům původního výzkumného šetření, jehož cílovou skupinou byli žáci uprchlíci.

In English

The chapter focuses on the education of foreigners in the Czech Republic with regard to the principles of inclusion in the education. The second part of the chapter specifically devoted partial results of a research whose target group were refugee pupils.

Files attached