Detailed Information on Publication Record
2012
Vzdělávání žáků–cizinců, konkrétní příklad žadatelů o mezinárodní ochranu
VODIČKOVÁ, Martina and Monika TANNENBERGEROVÁBasic information
Original name
Vzdělávání žáků–cizinců, konkrétní příklad žadatelů o mezinárodní ochranu
Name in Czech
Vzdělávání žáků–cizinců, konkrétní příklad žadatelů o mezinárodní ochranu
Name (in English)
The migrants education, the concrete example of asylum seekers
Authors
VODIČKOVÁ, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Monika TANNENBERGEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogickém výzkumu a praxi, p. 47-54, 8 pp. Sociálněpedagogický výzkum, 2012
Publisher
Munipress
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00064039
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6030-2
Keywords (in Czech)
cizinec; vzdělávání; uprchlík; teoretická východiska inkluze; analýza vzdělávacích strategií
Keywords in English
migrant; education; refugee; theoretical resources of inclusion; analisys of educational strategies
Tags
Reviewed
Změněno: 8/4/2013 15:29, Dana Nesnídalová
V originále
Kapitola se věnuje tématu vzdělávání cizinců v České republice s ohledem na principy inkluze ve vzdělávání. Druhá část kapitoly se konkrétně věnuje dílčím výsledkům původního výzkumného šetření, jehož cílovou skupinou byli žáci uprchlíci.
In English
The chapter focuses on the education of foreigners in the Czech Republic with regard to the principles of inclusion in the education. The second part of the chapter specifically devoted partial results of a research whose target group were refugee pupils.