Detailed Information on Publication Record
2012
Vzdělávání žáků cizinců – Edukační bariéry specifické skupiny uprchlíků v České republice
VODIČKOVÁ, MartinaBasic information
Original name
Vzdělávání žáků cizinců – Edukační bariéry specifické skupiny uprchlíků v České republice
Name in Czech
Vzdělávání žáků cizinců – Edukační bariéry specifické skupiny uprchlíků v České republice
Name (in English)
The education of migrant pupils - Educational barriers of the specific group of refugees living in the Czech Republic
Authors
VODIČKOVÁ, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie, p. 141-150, 10 pp. Sociálně pedagogický výzkum, 2012
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00064041
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-224-6
Keywords (in Czech)
edukace; uprchlík; bariéry ve vzdělávání; výzkumné rozhovory; otevřené kódování
Keywords in English
education; refugee; educational barriers; research interviews; open coding
Tags
Reviewed
Změněno: 8/4/2013 15:15, Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
V originále
Kapitola poukazuje na některé problémy, se kterými se potýkají žáci uprchlíci na českých školách. Zjištění těchto edukačních bariér proběhlo výzkumnou formou při které byly využity prvky otevřeného kódování a fenomenologické metodologie.
In English
The chapter highlights some of the problems faced by refugee students living in Czech Republic. The findings of these educational barriers was in the form of the research that involved elements of open coding and phenomenological methodology.
Links
MUNI/A/1017/2010, interní kód MU |
|