Detailed Information on Publication Record
2012
Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání
BYTEŠNÍKOVÁ, IlonaBasic information
Original name
Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání
Name in Czech
Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání
Name (in English)
The pupils with fluency speech disorders in the context of education – approaches of teachers at elementary schools
Authors
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. p. 125-134, 10 pp. 2012
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00064049
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-235-2
Keywords (in Czech)
poruchy fluence řeči; koktavost; žák s poruchami fluence řeči; komunikace; komunikační kompetence; pedagogický pracovník; základní škola
Keywords in English
speech fluency disorders; stutter; pupil with speech fluency disorders; communication; communication competencies; teacher; elementary school
Tags
Reviewed
Změněno: 27/3/2013 16:31, doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
V originále
Problematika poruch fluence řeči je velmi obsáhlá a komplikovaná. Specificky zasahuje úroveň komunikačních kompetencí žáků, může mít mnohé negativní dopady na proces jejich vzdělávání, profesní orientaci a zapojení se do společnosti. Primární význam při vzdělávání žáků s tímto typem postižení má účast pedagogů na všech typech a stupních škol na poskytované intervenci a volba příslušných pedagogických opatření a přístupů.V kapitole jsou prezentovány závěry výzkumu týkajícího se přístupu pedagogů základních škol k žákům s koktavostí.
In English
The field of the speech fluency disorders is very extensive and complicated. Specifically involves the level of the communication competencies of pupils, these disorders can have a negative impact on the educational process, job position and social integration. Primary is important to involve all teachers at all school levels and choice of the particular educational actions and approaches.This chapter presents the findings of an investigation concerning access to primary school teachers towards pupils with stuttering.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|