C 2012

Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona

Basic information

Original name

Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání

Name in Czech

Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání

Name (in English)

The pupils with fluency speech disorders in the context of education – approaches of teachers at elementary schools

Authors

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. p. 125-134, 10 pp. 2012

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00064049

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-235-2

Keywords (in Czech)

poruchy fluence řeči; koktavost; žák s poruchami fluence řeči; komunikace; komunikační kompetence; pedagogický pracovník; základní škola

Keywords in English

speech fluency disorders; stutter; pupil with speech fluency disorders; communication; communication competencies; teacher; elementary school

Tags

Reviewed
Změněno: 27/3/2013 16:31, doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.

Abstract

V originále

Problematika poruch fluence řeči je velmi obsáhlá a komplikovaná. Specificky zasahuje úroveň komunikačních kompetencí žáků, může mít mnohé negativní dopady na proces jejich vzdělávání, profesní orientaci a zapojení se do společnosti. Primární význam při vzdělávání žáků s tímto typem postižení má účast pedagogů na všech typech a stupních škol na poskytované intervenci a volba příslušných pedagogických opatření a přístupů.V kapitole jsou prezentovány závěry výzkumu týkajícího se přístupu pedagogů základních škol k žákům s koktavostí.

In English

The field of the speech fluency disorders is very extensive and complicated. Specifically involves the level of the communication competencies of pupils, these disorders can have a negative impact on the educational process, job position and social integration. Primary is important to involve all teachers at all school levels and choice of the particular educational actions and approaches.This chapter presents the findings of an investigation concerning access to primary school teachers towards pupils with stuttering.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education

Files attached

prispevek_bytesnikova.docx
Request the author's version of the file
mono_vitkova_bartonova_VI_VZ_2013.pdf
Request the author's version of the file