BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání (The pupils with fluency speech disorders in the context of education – approaches of teachers at elementary schools). In Bartoňová, M.; Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. první. Brno: Paido, 2012, p. 125-134. ISBN 978-80-7315-235-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání
Name in Czech Žáci s poruchami fluence řeči v kontextu vzdělávání – přístupy pedagogů v základním vzdělávání
Name (in English) The pupils with fluency speech disorders in the context of education – approaches of teachers at elementary schools
Authors BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. p. 125-134, 10 pp. 2012.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00064049
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-235-2
Keywords (in Czech) poruchy fluence řeči; koktavost; žák s poruchami fluence řeči; komunikace; komunikační kompetence; pedagogický pracovník; základní škola
Keywords in English speech fluency disorders; stutter; pupil with speech fluency disorders; communication; communication competencies; teacher; elementary school
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D., učo 6817. Changed: 27/3/2013 16:31.
Abstract
Problematika poruch fluence řeči je velmi obsáhlá a komplikovaná. Specificky zasahuje úroveň komunikačních kompetencí žáků, může mít mnohé negativní dopady na proces jejich vzdělávání, profesní orientaci a zapojení se do společnosti. Primární význam při vzdělávání žáků s tímto typem postižení má účast pedagogů na všech typech a stupních škol na poskytované intervenci a volba příslušných pedagogických opatření a přístupů.V kapitole jsou prezentovány závěry výzkumu týkajícího se přístupu pedagogů základních škol k žákům s koktavostí.
Abstract (in English)
The field of the speech fluency disorders is very extensive and complicated. Specifically involves the level of the communication competencies of pupils, these disorders can have a negative impact on the educational process, job position and social integration. Primary is important to involve all teachers at all school levels and choice of the particular educational actions and approaches.This chapter presents the findings of an investigation concerning access to primary school teachers towards pupils with stuttering.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/7/2024 14:37