Rozvoj dovedností žáků ve výuce chemie se zaměřením na nadané
TRNOVÁ, Eva. Rozvoj dovedností žáků ve výuce chemie se zaměřením na nadané (Development of students´ skills in chemistry instruction focusing on gifted students). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 153 pp. ISBN 978-80-210-6136-1. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Rozvoj dovedností žáků ve výuce chemie se zaměřením na nadané |
Name (in English) | Development of students´ skills in chemistry instruction focusing on gifted students |
Authors | TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 1. vyd. Brno, 153 pp. 2012. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/12:00064088 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-210-6136-1 |
Keywords (in Czech) | dovednost; klasifikace dovedností v chemii; nadání; osvojování dovedností |
Keywords in English | skill; classification of skills in chemistry; giftedness; skill acquisition |
Tags | Munipress |
Changed by | Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 21/5/2013 13:04. |
Abstract |
---|
Dovednosti jako důležité vzdělávací cíle sehrávají významnou úlohu v edukačním procesu. V monografii je vytvořena funkční definice a klasifikace dovedností v chemii a podrobně popsána problematika osvojování dovedností. Teoretické poznatky jsou vysvětleny na konkrétních příkladech a je uvedena jejich aplikace do výuky. Na základě výsledků našich výzkumů jsou navrženy postupy, jak povzbuzovat a motivovat všechny žáky, rozvíjet jednotlivce podle jejich individuálních vzdělávacích potřeb, což umožňuje odkrýt skryté nadání a rozvinout mimořádné nadání. Je vytvořena ucelená nabídka vhodných výukových technik, které mohou učitelé využívat při osvojování dovedností u běžné žákovské populace i nadaných žáků. |
Abstract (in English) |
---|
Skills as important educational objectives play an important role in the educational process. The monograph creates a functional definition and classification of skills in chemistry education and describes in detail the process of skill acquisition. Theoretical findings are explained through specific examples and their implementation in the instruction. On the basis of the findings of our researches, procedures have been designed how to encourage and motivate all students, simultaneously support and develop individual students in accordance with their specific educational needs. This attitude allows us to reveal hidden giftedness and develop exceptional giftedness. A coherent set of appropriate teaching techniques suitable for mainstream student population as well as for gifted students has been created. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 12/10/2024 23:08