Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1089103, author = {Horká, Hana}, address = {Kraków}, booktitle = {Poznawanie świata w edukacji dziecka}, editor = {Gasiorek, K.; Paśko, I}, keywords = {Cognition; nature; education; relationship to nature; strategy; biophile orientation of education}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Kraków}, isbn = {978-83-7271-756-6}, pages = {133-138}, publisher = {Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego}, title = {Poznávací strategie pro utváření vztahu dětí k přírodě}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1089103 AU - Horká, Hana PY - 2012 TI - Poznávací strategie pro utváření vztahu dětí k přírodě VL - neuvedeno PB - Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego CY - Kraków SN - 9788372717566 KW - Cognition KW - nature KW - education KW - relationship to nature KW - strategy KW - biophile orientation of education N2 - Příroda je trvalou součástí vzdělávacího obsahu i prostředkem výchovy (nejen environmentální). V kapitole jsou uvedeny strategie směřující k poznávání a současně k utváření vztahu k přírodě v rovině kognitivní, kognitivně-afektivní, kognitivně-motorické. Na základě srovnávací analýzy se autorka předkládá postupy, které vedou k překonávání manipulativního nahlížení na přírodu a primitivně egocentrických názorů a hodnot. Zdůrazňuje zkušenostní a činnostní orientaci výuky a práci s dětskými obrazy světa přírody. Pojednávanou problematiku sleduje v kontextu biofilní orientace vzdělávání. ER -
HORKÁ, Hana. Poznávací strategie pro utváření vztahu dětí k přírodě. In Gasiorek, K.; Pa\'sko, I. \textit{Poznawanie \'swiata w edukacji dziecka}. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012, s.~133-138. ISBN~978-83-7271-756-6.
|