Detailed Information on Publication Record
2012
Strategy supporting the learning process of pre-school children
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Strategy supporting the learning process of pre-school children
Name in Czech
Strategie podporující učení dítěte předškolního věku
Authors
SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Kraków, Poznawanie świata w edukacji dziecka, p. 471-478, 8 pp. 2012
Publisher
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00064134
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-83-7271-756-6
Keywords (in Czech)
strategie předškolního vzdělávání; sociální učení; situační učení; prožitkové učení; individualizace; skupinové činnosti.
Keywords in English
strategy of pre-school education; social learning; situation learning; experience learning; individualization; team activities.
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 25/3/2013 09:29, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Chapter deals with problems of outlasting approaches in the pre-school education which are typical for totalitarian system. In the preface the specific features of learning of the pre-school age children are presented. These features are presented in the context with demands included in curriculum documents in the Czech Republic, first of all in the Frame Educational Program for Pre-primary Education. The final part of contribution outlines the results of the research in kindergartens, which has been focused to the identification of strategies supporting the child's learning.
In Czech
Kapitola se zabývá problematikou přetrvávajících přístupů v předškolním vzdělávání typických pro totalitní režim. V úvodu příspěvku jsou představeny specifické rysy učení dětí předškolního věku. Ty jsou prezentovány v souvislosti s požadavky obsaženými v kurikulárních dokumentech České republiky, především v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Závěrečná část příspěvku přibližuje výsledky výzkumného šetření v mateřských školách, které bylo zaměřeno na identifikaci strategií podporujících učení dítěte.