C 2012

Strategy supporting the learning process of pre-school children

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

Strategy supporting the learning process of pre-school children

Name in Czech

Strategie podporující učení dítěte předškolního věku

Authors

SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Kraków, Poznawanie świata w edukacji dziecka, p. 471-478, 8 pp. 2012

Publisher

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00064134

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-83-7271-756-6

Keywords (in Czech)

strategie předškolního vzdělávání; sociální učení; situační učení; prožitkové učení; individualizace; skupinové činnosti.

Keywords in English

strategy of pre-school education; social learning; situation learning; experience learning; individualization; team activities.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 25/3/2013 09:29, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Chapter deals with problems of outlasting approaches in the pre-school education which are typical for totalitarian system. In the preface the specific features of learning of the pre-school age children are presented. These features are presented in the context with demands included in curriculum documents in the Czech Republic, first of all in the Frame Educational Program for Pre-primary Education. The final part of contribution outlines the results of the research in kindergartens, which has been focused to the identification of strategies supporting the child's learning.

In Czech

Kapitola se zabývá problematikou přetrvávajících přístupů v předškolním vzdělávání typických pro totalitní režim. V úvodu příspěvku jsou představeny specifické rysy učení dětí předškolního věku. Ty jsou prezentovány v souvislosti s požadavky obsaženými v kurikulárních dokumentech České republiky, především v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Závěrečná část příspěvku přibližuje výsledky výzkumného šetření v mateřských školách, které bylo zaměřeno na identifikaci strategií podporujících učení dítěte.

Files attached