Detailed Information on Publication Record
2012
Information behaviour of Gifted Children - The Qualitative Study
BUREŠOVÁ, Iva, Jana Marie HAVIGEROVÁ and Mariana ŠIMÍKOVÁBasic information
Original name
Information behaviour of Gifted Children - The Qualitative Study
Name in Czech
Informační chování nadaných dětí - kvalitativní studie
Authors
BUREŠOVÁ, Iva, Jana Marie HAVIGEROVÁ and Mariana ŠIMÍKOVÁ
Edition
NL, 2012
Publisher
Elsevier
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Netherlands
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
informační chování nadaní děti schopnost klást otázky
Keywords in English
information behaviour; giftedness; children; question skill
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 5/11/2017 16:34, doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D.
V originále
The study focused on differences in information behaviour between intelectually gifted and averaged children in the pre-literate age. Results of this pilot study show what kind of information behavior raises unstructured stimulus situation for both groups of children studied how these groups differ in readiness to ask questions, long latency to the stimulus of responses and other monitored criteria. Preliminary results of the study suggest that the questions generated gifted children showing greater thematic diversity and never retains one aspect (eg external form) stimulus.
In Czech
Studie je zaměřena na rozdíly v informačním chování mezi mimořádně a průměrně nadanými dětmi v pregramotném období. Výsledky pilotní studie deskribují, jaký druh informačního chování vyvolává nestrukturovaná podnětová situace u obou skupin zkoumaných osob, jak se tyto skupiny liší v pohotovosti klást otázky, délce latence na stimul, počtu denerovaných odpovědí a dalších sledovaných kritériích. Preliminární výsledky studie naznačují, že otázky generované nadanými dětmi projevují větší tematickou diverzitu a neulpívají na jednom aspektu (např. vnější formě) stimulu.
Links
GAP407/11/0426, research and development project |
|