STEHLÍK, Antonín and Ondřej MELICHAR. Velikost podniku a její vliv na exportní chování (Company size and its influence on export behavior). In Pavel Jedlička. Hradecké ekonomické dny 2013. 1st ed. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové Fakulta informatiky a managementu, 2013, p. 11-15. ISBN 978-80-7435-250-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Velikost podniku a její vliv na exportní chování
Name in Czech Velikost podniku a její vliv na exportní chování
Name (in English) Company size and its influence on export behavior
Authors STEHLÍK, Antonín (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ondřej MELICHAR (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Hradec Králové, Hradecké ekonomické dny 2013, p. 11-15, 5 pp. 2013.
Publisher Univerzita Hradec Králové Fakulta informatiky a managementu
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/13:00073396
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-7435-250-8
UT WoS 000349058400002
Keywords (in Czech) Export; velikost podniku; exportní chování
Keywords in English Export; company size; export behavior
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 16/3/2015 14:31.
Abstract
Cílem tohoto článku je stručně charakterizovat vliv velikosti podniku na jeho exportní chování a exportní výkon. Velikost podniku je jednou z nejčastěji uváděných charakteristik podniku, která má, podle většiny studií, pozitivní vliv na rozhodnutí o zahájení exportu a následně na dosažený exportní výkon. Přes velkou pozornost věnovanou velikosti podniku je však možné setkat se se studiemi, které pozitivní vliv velikosti nepotvrzují. Možným vysvětlením rozdílných závěrů jsou rozdíly v použité výzkumné metodologii.
Abstract (in English)
The aim of this article is to describe the size effect on the export behavior and export performance. Company size is one of the most commonly reported characteristics of company that has, according to most studies, positive influence on the decision to start exporting and subsequently achieved export performance. Despite the great attention paid to company size, it is possible to find out studies that do not confirm the positive influence of the size. Different findings may be explained by differences in research methodology.
Links
GA402/00/0368, research and development projectName: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Czech Science Foundation, Multi-factor analysis of company successfulness
PrintDisplayed: 20/8/2024 00:30