GULOVÁ, Lenka. Náročná situace asistenta pedagoga v prostředí školy (The Difficult Situation of Teacher Assistants in the School Environment). In Gulová Lenka et al. Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu. Brno: Masarykova univerzita. p. 16-46. Sociálněpedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-6030-2. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Náročná situace asistenta pedagoga v prostředí školy
Name (in English) The Difficult Situation of Teacher Assistants in the School Environment
Authors GULOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu, p. 16-46, 31 pp. Sociálněpedagogický výzkum, 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00064193
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6030-2
Keywords (in Czech) Vzdělávací programy děti žáci analýza efektivní řešení výsledek škola rodina
Keywords in English Teacher; assistant teacher; student; problematic situations; analysis; focus group discussion; reflection; research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Changed: 5/4/2013 15:52.
Abstract
Kapitola se zabývá momentální náročnou situací asistenta pedagoga ve školním prostředí, oblastmi jeho přípravy a vzdělávání, spolupráce s dalšími pedagogickými pracovníky, zejména s učitelem. Analýza výzkumu otvírala řadu otázek, jejichž zodpovězení by mohlo vést k efektivnější práci těchto pedagogů. Téma výzkumu je výrazně provázáno s tématem inkluze a aktivizace sociálně znevýhodněných skupin. Výzkumné šetření se pohybovalo v úrovni otevřeného kódování a přineslo kategorie, s kterými lze dále v analýze pokračovat.
Abstract (in English)
The chapter discusses the current situation of teacher assistants at schools, issues of their training and education, cooperation with other staff, especially the teachers. The research analysis raised a number of questions. Answers to those could lead to making the work of these pedagogues more effective. The topic of the research is closely linked with the topic of inclusion and actuation of socially disadvantaged groups. The research was conducted by means of open coding and brought categories, with which it is possible to continue the analysis.
Links
CZ.1.07/1.2.00/08.0118, interní kód MUName: Zvyšování studijních a profesních perspektiv dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí (Acronym: Integrace znevýhodněných skupin)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, The raising of study and life prospects of children and youth form social disadvantaged environment, 1.2 Equal opportunities for children and pupils, including those with special educational needs
PrintDisplayed: 20/4/2024 01:26