ŠTĚPAŘOVÁ, Ema. Romský jazyk z pohledu vysokoškolských studentů (Romani language from the perspective of university students). In Lenka Gulová et al. Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu. Brno: MUNIPRESS, 2012, p. 129-139. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-6030-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Romský jazyk z pohledu vysokoškolských studentů
Name (in English) Romani language from the perspective of university students
Authors ŠTĚPAŘOVÁ, Ema (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu, p. 129-139, 11 pp. Sociálně pedagogický výzkum, 2012.
Publisher MUNIPRESS
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00064195
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6030-2
Keywords (in Czech) Žák; sociální znevýhodnění; vzdělávání; škola; učitel; doučování; studium; analýza; interpretace výzkumu; prostředí školy; výzkumná metoda; romský jazyk
Keywords in English Pupil; social disadvantage; education; school; teacher; tutoring; studying; analysis; research interpretation; school environment; research method; Romani language
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 10/4/2013 12:44.
Abstract
Kapitola popisuje motivaci studentů vysoké školy k volbě romského jazyka. Závěry vznikly na základě výzkumného šetření v rámci rozhovorů focus groups. Informanti byli studenti navštěvující volitelný předmět romský jazyk. Autor publikuje původní výsledky výzkumu.
Abstract (in English)
This chapter describes the motivation of college students to choose the Romani language.Conclusions emerge from the research through interviews focus groups. Informants were students attending optional subject Roma language. Author publishes original research results.
Links
CZ.1.07/1.2.00/08.0118, interní kód MUName: Zvyšování studijních a profesních perspektiv dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí (Acronym: Integrace znevýhodněných skupin)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, The raising of study and life prospects of children and youth form social disadvantaged environment, 1.2 Equal opportunities for children and pupils, including those with special educational needs
PrintDisplayed: 14/5/2024 01:06