DURNOVÁ, Helena. Historie matematiky jako motivační prvek ve výuce matematiky (History of mathematics as motivation in mathematics classes). In Novotná, J. Moderní trendy ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů II,. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 18-20. ISBN 978-80-210-6148-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Historie matematiky jako motivační prvek ve výuce matematiky
Name (in English) History of mathematics as motivation in mathematics classes
Authors DURNOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Moderní trendy ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů II, p. 18-20, 3 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10101 Pure mathematics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00064198
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6148-4
Keywords in English Using history of mathematics in mathematics classes.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Helena Durnová, Ph.D., učo 2917. Changed: 4/4/2013 16:23.
Abstract
V historii vědy řadu příkladů, kdy matematika pomohla vyřešit problém v jiné vědní oblasti. To je případ například Mendelova objevu genetických zákonů či potvrzení teorie o strukturním vzorci alkanů pomocí teorie grafů. Příspěvek je součástí výzkumu využití historie matematiky pro motivaci studentů ke studiu matematiky.
Abstract (in English)
In the history of science, there are many examples where mathematics helped to solve a problem in another branch of science. Such is the case of Mendel’s law in genetics or the confirmation of the structure of alkanes with the use of graph theory. The contribution is part of research on the usability of examples from history of mathematics in motivating students to study mathematics.
PrintDisplayed: 12/7/2024 15:10