Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1089745, author = {Presová, Jana}, address = {Brno}, booktitle = {Vojtová, V., Červenka, K. et al. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk for and with behavioural disorders.}, edition = {první}, keywords = {social disadvantage; At-risk children; school environment; support; school achievement; peer-support; resilience}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6134-7}, pages = {61-70}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Koncept resilience jako zdroj edukačních strategií podpory dětí v riziku}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1089745 AU - Presová, Jana PY - 2012 TI - Koncept resilience jako zdroj edukačních strategií podpory dětí v riziku VL - neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021061347 KW - social disadvantage KW - At-risk children KW - school environment KW - support KW - school achievement KW - peer-support KW - resilience N2 - V kapitole tematizujeme teorii resilience ve vztahu k jedincům v riziku poruchy chování, romským žákům se sociálním znevýhodněním. Teorie bere v potaz jak rizikové, tak protektivní faktory jakožto prediktory vzniku poruchy chování. Prostředí sociálního znevýhodnění je místem kumulace rizik, která pravděpodobnost vzniku poruch chování zvyšují. Naopak škola je prostředím, které má potenciál poskytovat jedinci zdroje resilience a tím pravděpodobnost vzniku poruch chování snížit. Znalost rizikových i protektivních faktorů považujeme za důležité východisko prevence a včasné intervence u jedinců v riziku těchto poruch. ER -
PRESOVÁ, Jana. Koncept resilience jako zdroj edukačních strategií podpory dětí v riziku (Resilience Theory as a Source of Educational Approach to At-Risk Children). In \textit{Vojtová, V., Červenka, K. et al. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk for and with behavioural disorders.}. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012. p.~61-70. ISBN~978-80-210-6134-7.
|