LINHARTOVÁ, Věra. Teorie připoutání jako zdroj edukačních strategií v etopedii (Attachment Theory as a Source of Educational Strategies). In Vojtová, V., Červenka, K. (et al.). Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování.Educational needs of children at risk for and with behavioural disorders. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 45-61, 16 pp. ISBN 978-80-210-6134-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teorie připoutání jako zdroj edukačních strategií v etopedii
Name in Czech Teorie připoutání jako zdroj edukačních strategií v etopedii
Name (in English) Attachment Theory as a Source of Educational Strategies
Authors LINHARTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Vojtová, V., Červenka, K. (et al.). Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování.Educational needs of children at risk for and with behavioural disorders. p. 45-61, 16 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00064225
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6134-7
Keywords (in Czech) teorie citové vazby deprivace hospitalismus model citové vazby jistá citová vazba vyhýbavá citová vazba ambivalentní citová vazba dezorganizovaná citová vazba výzkum
Keywords in English Attachment theory deprivation hospitalism attachment pattern secure attachment avoidant attachment ambivalent/resistant attachment disorganized attachment research
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. et Mgr. Věra Linhartová, Ph.D., učo 237204. Changed: 25/3/2013 14:30.
Abstract
Kapitola se zabývá významem raných vztahů mezi dítětem a jeho pečovateli vzhledem k budoucím vazbám v sociálním prostředí dítěte. Věnujeme se možným rizikům a důsledkům narušení vazby, navazujeme možnými souvislostmi narušení raných vazeb s rozvojem poruch chování a emocí nejen v období adolescence.
Abstract (in English)
The chapter discusses the importance of early relationships between the child and his or her parents. Important aspect is the influence of attachment in the future relationships in the social environment of the child. We describe the potential risks and consequences of disruption of attachment. The article discusses possible connections between disruption of attachment and the development of behaviour disorders.
Links
MUNI/B/0889/2011, interní kód MUName: Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy (Acronym: CEIV)
Investor: Masaryk University, Category B
PrintDisplayed: 18/10/2024 04:13