Detailed Information on Publication Record
2012
Motivace žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím kombinatorických úloh
BLAŽKOVÁ, Růžena and Milena VAŇUROVÁBasic information
Original name
Motivace žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím kombinatorických úloh
Name (in English)
Motivation of primary school students through combinatorial problems
Authors
BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Milena VAŇUROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách, p. 140-146, 7 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00064229
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6144-6
Keywords (in Czech)
vyučování matematice;motivace;kombinatorika;kombinatorické myšlení;řešení úloh
Keywords in English
teaching mathematics;motivation;combinatorics;combinatory thinking;solving tasks
Změněno: 3/4/2013 10:29, RNDr. Milena Vaňurová, CSc.
V originále
Rozvíjení kombinatorického a logického myšlení žáků je jedním z cílů vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. I když kombinatorika není zařazena jako téma přímo v učivu matematiky na 1. stupni ZŠ, náš výzkum ukázal, že je možné využít úloh s kombinatorickými náměty k procvičení stávajícího učiva, k rozvoji myšlení a zároveň jako motivačního prvku k získání zájmu žáků o řešení úloh. Úlohy zařazené do příspěvku jsou tematicky rozmanité, jejich řešení je jednoduché a lze je řešit využitím matematického aparátu žáka 1. stupně základní školy.
In English
Developing combinatory and logical thinking of students is one of the objectives of the educational field Mathematics and its application in the Framework Educational Programme for basic education. Even if the combinatorics is not included as a topic in the mathematics curriculum for primary school, our research showed that it is possible to use combinatorial problems for practicing the present curriculum, the development of thinking and as a motivational element to obtain pupils' interest in problem solving. Tasks included in the paper are thematically diverse, their solution is simple and they can be solved by pupils of first primary school.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|