TRNA, Josef. Jak motivovat žáky ve fyzice se zaměřením na nadané (How to motivate students in physics focusing on gifted students). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 109 pp. 348. ISBN 978-80-210-6150-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak motivovat žáky ve fyzice se zaměřením na nadané
Name (in English) How to motivate students in physics focusing on gifted students
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 109 pp. 348, 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00064232
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6150-7
Keywords (in Czech) motivace; motivační techniky; nadání; výuka fyziky
Keywords in English motivation; motivational techniques; giftedness; physics instruction
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 21/5/2013 14:38.
Abstract
Kniha prezentuje výsledky dlouhodobého výzkumu poznávací motivace ve fyzikálním a přírodovědném vzdělávání se zaměřením na nadané žáky. Náš teoretický, empirický a konstrukční výzkum vede k závěru, že rozvoj žáků významně závisí na jejich motivaci, zejména poznávací motivaci. Jádro knihy jsou dvě sady poznávacích motivačních výukových technik jak motivovat žáky se zaměřením na nadané. Všechny prezentované poznávací motivační výukové techniky s konkrétními příklady obsahují část zaměřenou na nadané žáky.
Abstract (in English)
This book presents long-term research results of cognitive motivation in the physics/science education of students with a focus on gifted students. Our theoretical, experimental and design-based research leads to the conclusion that the development of students greatly depends on their motivation, in particular cognitive motivation. The core of the book are two sets of cognitive motivational teaching techniques how to motivate students with a focus on gifted students. All presented cognitive motivational teaching techniques with concrete examples include a section dedicated to gifted students.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 31/5/2024 12:54