Jak motivovat žáky ve fyzice se zaměřením na nadané
TRNA, Josef. Jak motivovat žáky ve fyzice se zaměřením na nadané (How to motivate students in physics focusing on gifted students). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 109 pp. 348. ISBN 978-80-210-6150-7. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Jak motivovat žáky ve fyzice se zaměřením na nadané |
Name (in English) | How to motivate students in physics focusing on gifted students |
Authors | TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 1. vyd. Brno, 109 pp. 348, 2012. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/12:00064232 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-210-6150-7 |
Keywords (in Czech) | motivace; motivační techniky; nadání; výuka fyziky |
Keywords in English | motivation; motivational techniques; giftedness; physics instruction |
Tags | Munipress |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 21/5/2013 14:38. |
Abstract |
---|
Kniha prezentuje výsledky dlouhodobého výzkumu poznávací motivace ve fyzikálním a přírodovědném vzdělávání se zaměřením na nadané žáky. Náš teoretický, empirický a konstrukční výzkum vede k závěru, že rozvoj žáků významně závisí na jejich motivaci, zejména poznávací motivaci. Jádro knihy jsou dvě sady poznávacích motivačních výukových technik jak motivovat žáky se zaměřením na nadané. Všechny prezentované poznávací motivační výukové techniky s konkrétními příklady obsahují část zaměřenou na nadané žáky. |
Abstract (in English) |
---|
This book presents long-term research results of cognitive motivation in the physics/science education of students with a focus on gifted students. Our theoretical, experimental and design-based research leads to the conclusion that the development of students greatly depends on their motivation, in particular cognitive motivation. The core of the book are two sets of cognitive motivational teaching techniques how to motivate students with a focus on gifted students. All presented cognitive motivational teaching techniques with concrete examples include a section dedicated to gifted students. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 31/5/2024 12:54