Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1090599, author = {Řehulka, Evžen}, booktitle = {Úzkosť a zvládanie záťaže z perspektívy pomáhajúcich profesií : teória, metodológia, výskum.}, keywords = {teaching profession; beginning teacher; teacher stress; coping with stress; teacher preparation}, language = {cze}, isbn = {978-80-558-0225-1}, title = {Zvládání tenze začínajících učitelů základních škol před začátkem školního roku}, year = {2012} }
TY - CONF ID - 1090599 AU - Řehulka, Evžen PY - 2012 TI - Zvládání tenze začínajících učitelů základních škol před začátkem školního roku SN - 9788055802251 KW - teaching profession KW - beginning teacher KW - teacher stress KW - coping with stress KW - teacher preparation N2 - Za začínajícího učitele považujeme absolventa vysoké školy s pedagogickou kvalifikací do tří let praxe. Začátek školního roku je specifickým učitelským stresem, kdy se pedagog dostává do situací, s nimiž má prozatím malé osobní zkušenosti. Provedli jsem výzkum u 126 začínajících učitelů základních škol (98 žen a 28 mužů). Učitelé většinou považují začátek školního roku za stresovou situaci, na kterou nejsou zpravidla odborně připraveni a využívají především individuálních rad zkušených kolegů. Při využití některých dotazníků se ukazuje u začínajících učitelů zvýšený neuroticismus (N5) a nevýhodné strategie zvládání stresu (SVF 78). K zvládání tohoto stresu využívají mladí učitelé především rady kolegů a nadřízených, které vycházejí z individuální zkušenosti a tradice školy, minimálně se mohou v tomto směru opírat o znalosti získané na vysoké škole. Rozdíly mezi muži a ženami nejsou významné. Určitá skupina učitelů, která zdůrazňuje význam teorie v učitelské přípravě, hodnotí vznik a řešení tohoto stresu velmi kriticky. ER -
ŘEHULKA, Evžen. Zvládání tenze začínajících učitelů základních škol před začátkem školního roku. In \textit{Úzkosť a zvládanie záťaže z perspektívy pomáhajúcich profesií : teória, metodológia, výskum.}. 2012. ISBN~978-80-558-0225-1.
|